De prin minte adunate

Locul unde vorbim despre orice

Ce lecţie am învăţat de la The Hunger: nu face seara târziu lucrurile pentru care nu te-ai trezi să le faci dimineaţa

Din când în când îmi mai cad ochii şi pe texte serioase. Şi mai rar mi se întâmplă să trag învăţăminte din ce citesc pentru că, nu-i aşa, „eu sunt cel mai deştept, ce nevoie am eu de sfaturi?”. Ei bine, azi mi s-a întâmplat chestia de care vă vărbeam mai devreme.

Am deschis un link despre punctualitate. Foarte interesant, de aceea vă recomand să îl citiţi AICI.  Trebuie să vă spun că eu nu întârzii niciodată – din contră, ajung de fiecare dată cu un sfert de oră mai devreme şi dau târcoale locului de întâlnire ca un câine poliţist. Dar vroiam să văd câteva explicaţii psihologice, ca să spun aşa, despre motivul care îi face pe oameni să nu respecte ora de întâlnire. Lucrurile sunt atât de variate şi de interesante, plus foarte bine explicate, încât chiar vă recomand să citiţi articolul respectiv.

La finalul lui, însă, e un sfat care face absolut toţi banii. Îl iau cu copy/ paste, pentru că este chiar foarte foarte foarte util: Un ultim sfat înţelept: dacă nu te-ai trezi devreme pentru ceva, atunci probabil nu merită să stai până târziu făcând acel lucru. Nu trece de ora ta de culcare cu activităţi pe care în nici un caz nu te-ai trezi să le faci dimineaţa. Înseamnă că nu sunt destul de importante pentru tine şi doar tragi de timp. Un somn disciplinat este un factor foarte important într-o viaţă punctuală. Fii punctual şi la somn!

Câţi dintre voi nu vă regăsiţi în ipostaza de mai sus? Cred că toţi. Eu, cel puţin, de sute de ori am pierdut nopţile de prost rezolvând lucruri care nu erau nici pe departe cele mai stringente şi pentru care în nici un caz nu m-aş fi trezit dimineaţa.  De câte ori nu mi s-au închis ochii cu laptopul în braţe nici nu vă mai povestesc… Că nu a aterizat niciodată de pe burtă ţine doar de domeniul fantasticului…

Plecând de la acest sfat, le-am recitit cu atenţie şi pe celelalte. Şi zău că am recunoscut câteva rude în ele. Bunăoară, am un coleg care niciodată, dar niciodată nu ajunge la timp pentru că nu calculează bine distanţele şi traseul. Nu ştiam ce să îi spun referitor la asta, dar ideea mi-a dat-o acelaşi articol: „adaugă de fiecare dată 15 minute traseului imaginar ca să fii sigur, şi vezi ce se întâmplă”.

De asemenea, am şi o rudă. Care, orice ar face, dar absolut orice, nu ajunge la timp. „Ciupeste 5-10 minute” din timp chiar şi dacă întâlnirea e în camera vecină. Se încadreaza perfect in tipologia aceasta, regăsită în acelaţşi material: „Suntem încurajaţi în acest obicei, deoarece ajungem să avem amprenta de a fi mereu cei care întârzie. Oamenii simt nevoia să confirme reputaţia pe care le-o acordă ceilalţi”.

În fine, nu are sens să vă mai bat la cap. Restul îl puteţi citi singuri, articolul găsindu-l din nou, AICI.

Daca vrei și tu să primești acces la articole și resurse de genul celui despre care am scris eu astăzi, încă te mai poți abona gratuit la TheHunger.ro aici.

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Iulie 19, 2013 de în DIVERSE şi etichetată , , .
